Więcej marek od

O zmieniających się standardach na rynku hotelarskim

O zmieniających się standardach na rynku hotelarskim


Emocje i technologia to dwa czynniki, które najczęściej pojawiają się w raportach na temat rynku hotelarskiego jako te, które zadecydują o słynnym „wyróżnij się albo zgiń” w 2018 roku. Co tak naprawdę znaczą i jakich zmian możemy spodziewać się w najbliższym czasie w branży?

Nowy standard – smart room

 

Pod koniec 2017 roku sieć Hilton ogłosiła stworzenie platformy o nazwie Connected Rooms, która ma być kluczem do personalizacji usług hotelowych. Za pomocą aplikacji klienci będą mogli w prosty sposób dopasować swój pokój w hotelu do indywidualnych preferencji. W jaki sposób? Kontrolując z poziomu smartfona i za pomocą poleceń głosowych temperaturę, oświetlenie, rolety czy TV. Takie rozwiązania i podejście do kształtowania oferty hotelowej zmienia pojęcie standardu. Dziś standard wyznacza jakość materiałów lub wyposażenia pokoju w sprzęt rtv, ale przykład sieci Hilton pokazuje, że wkrótce standard będzie oznaczał wykorzystaną technologię – IoT, cloud, big data. Im większe pole do personalizacji tym wyższy standard pokoju.

O zmieniających się standardach na rynku hotelarskim

Wywołuj emocje

 

Około 10 sekund średnio zajmuje każdemu z nas przeskanowanie wzrokiem pierwszej strony Google w poszukiwaniu interesujących nas treści. Jeśli tę statystykę przeniesiemy na płaszczyznę takich platform jak booking.com to oznacza, że na zwrócenie uwagi klienta mamy dosłownie kilka, kilkanaście sekund. Między innymi dlatego na mapie trendów 2018 analitycy wskazują na emocje i tzw. storytelling, które można przedstawić np. na zdjęciach. Historia wyrażona w designie – od układu przestrzeni, po meble, na oświetleniu kończąc, ma przekonać potencjalnego klienta, że dane miejsce ma charakter, jest ciekawe i inspirujące.

Zgodnie z naturą

 

Wśród sprawdzonych strategii wizerunkowych często pojawia się nawiązanie do natury. Ekologiczne materiały, proste formy, kolory ziemi. Jednak część obiektów hotelowych idzie o krok dalej, wpisując troskę o środowisko w biznesowe DNA. Przykładem mogą być działania podejmowane na rzecz zrównoważonego rozwoju: recykling, eliminacja papierowych materiałów reklamowych, redukcja emisji CO2 czy zużycia energii.  Ekologiczne cele postawiła sobie też sieć hoteli Radisson, budując 5 * hotel Radisson Blu Resort w Świnoujściu. Został zaprojektowany zgodnie z międzynarodową certyfikacją ekologiczną Leadership in Energy and Environmental Design (LEED). O wątku ekologicznym wspominali także analitycy Deloitte w ubiegłorocznym raporcie "Hotel Marketing & Technology Trends", zwracając uwagę na model gospodarki obiegu zamkniętego. Do tej pory koncepcja ta zwykle była utożsamiana z sektorem produkcyjnym, jednak coraz powszechniej jest wykorzystywana w usługach, w tym branży hotelarskiej.

Więcej wspólnych przestrzeni

 

Co-living to kolejny trend widoczny na rynku. Polega on na projektowaniu na terenie obiektu hotelowego takich przestrzeni, w których gości mogą nawiązywać ze sobą relacje, przestają być anonimowi i zamknięci we własnych pokojach. Na myśl przychodzi mi słynny wagon restauracyjny Orient Express z powieści Agathy Christie, który idealnie oddaje ideę co-livingu. Dokładnie o takich pomieszczeniach, które pełnią nie tylko swoją podstawową rolę, jak restauracja czy basen, ale budują atmosferę sprzyjającą dyskusjom i budowaniu więzi, mówią eksperci.

 

Ubiegły rok był dla branży hotelarskiej bardzo udany. Jak informuje Puls Biznesu w 2017 r. inwestorzy ulokowali w nieruchomościach hotelowych w Polsce aż 340 mln EUR. Dobra koniunktura sprzyja testowaniu nowych rozwiązań technologicznych i architektonicznych. Rok 2018 również zapowiada się bardzo dobrze. Już niebawem do użytku zostaną oddane m.in. takie obiekty jak Forest Ski Resort 4* w Szklarskiej Porębie, Radisson Blue Zakopane czy Autograph Collection Hotel.

O zmieniających się standardach na rynku hotelarskim

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Napisz do naszego eksperta


Jan Sewerynik
Ekspert ds. profesjonalnych rozwiązań oświetleniowych

Popularne produkty