Więcej marek od

    Nowe oblicze hurtowni elektrycznych Grodno. Ledyfikacja z Signify odświeżyła wizerunek firmy


    Signify (dawniej Philips Lighting) to marka doskonale znana większości klientów hurtowni elektrycznych. Słynie z niezawodności oraz szerokiej oferty nowoczesnych rozwiązań.  które firma Grodno S.A. zdecydowała się wybrać do swoich własnych aplikacji.

     

    Pod koniec 2018 r. firma Grodno S.A. skorzystała z programu oferowanego przez Signify Poland „LEDyfikacji dystrybucji w Polsce” na bazie której podjęto decyzję o grupowej LEDyfikacji wszystkich oddziałów (w tym hurtowni Bargo oraz Magma) bazując na rozwiązaniach oferowanych przez Signify.

    Co było bezpośrednią przyczyną decyzji o LEDyfikacji  z Signify

     

    Grodno S.A. to marka znana większości polskich techników oświetleniowych. Firma obecna jest praktycznie we wszystkich dużych polskich miastach (łącznie 86 punktów sprzedaży). Zakupów można dokonywać także za pośrednictwem platformy internetowej Grodno.pl. Dodatkowo do grupy Grodno należą hurtownie Bargo oraz Magma. Firma ma też do dyspozycji nowoczesne centrum dystrybucyjne w Małopolu pod Warszawą.

     

    Zarząd spółki doskonale zdawał sobie sprawę, że dzięki innowacyjnym rozwiązaniom oferowanym przez Signify komfort oraz warunki oświetleniowe we wnętrzach hurtowni ulegną znacznej poprawie. Chodziło nie tylko o lepszą ekspozycję produktów, ale i nadanie spójnego charakteru wszystkim placówkom, co w znaczący sposób wyróżni oddziały na rynku lokalnym. Kolejnym argumentem na rzecz wymiany dotychczas wykorzystywanych opraw oświetleniowych na LEDy marki Philips były podwyżki cen energii. Jak wiadomo, energooszczędne oprawy LED wpływają na ograniczenie zużycia energii i tym samym obniżają koszty prowadzenia działalności a sam koszt inwestycji w wielu przypadkach zwraca się już po półtora roku.

    Czas na zmiany

     

    Pod koniec 2018 r. zapadła decyzja o modernizacji oświetlenia we wszystkich oddziałach hurtowni Grodno, Bargo i Magma. Wymianie ma też ulec oświetlenie w Centrum Dystrybucyjnym w Małopolu. Łącznie to aż 70 obiektów i niemal 2,5 tysiąca opraw konwencjonalnych do wymiany. Zastąpią je oprawy w technologii LED marki Philips, a dokładniej:

     
    • oprawy Ledinaire (panele LED RC065B, oprawy natynkowe SM060C, downlighty DN060B),
    • plafoniery WL060V do montażu ściennego,
    • oprawy hermetyczne WT060C,
    • naświetlacze BVP105
    • oraz oprawy Coreline (zewnętrzne Malaga LED BRP102, oprawy typu Highbay BY120P, linie świetlne do magazynów typu Trunking LL120X i LL121X)

     

    Tym sposobem firma wprowadzi standard oświetlenia we wszystkich placówkach oraz ograniczy rosnące koszty energii elektrycznej. Jarosław Skonieczka – Dyrektor ds. Oświetlenia w Grodno S.A. jest zdania, że zwrot z inwestycji (ROI) nastąpi w ciągu dwóch lat, a firmie uda się zredukować moc opraw ze 179kW do 80kW. Mówimy więc o blisko 50% redukcji mocy.

    Oświetlenie hurtowni Grodno

    Korzyści z instalacji oświetlenia Philips nie kończą się na oszczędnościach

     

     

    Optymalizacja kosztów w firmie to zasadniczy cel modernizacji oświetlenia w hurtowniach Grodno. Warto wymienić jednak także inne obszary, które najprawdopodobniej zyskają na tej decyzji:

     
    • Dzięki ograniczeniu kosztów operacyjnych, firma poprawi swoją konkurencyjność na rynku. Jest to szczególnie ważne w dobie rosnących cen energii elektrycznej. Inwestując w energooszczędne technologie, spółka uodparnia się na zawirowania na rynku energii i zyskuje tam, gdzie inni tracą.
    • Wysokiej klasy oświetlenie Philips podnosi komfort klientów, którzy odwiedzają oddziały. Artykuły są lepiej widoczne, a wnętrza hurtowni wydają się przestronniejsze i bardziej nowoczesne. Klienci zainteresowani technologią LED, mogą też na własne oczy zobaczyć, jak działa w praktyce.
    • W starannie oświetlonych wnętrzach lepiej czują się także pracownicy. Jest to odczuwalne zwłaszcza w sezonie jesienno-zimowym, kiedy do wnętrz hurtowni dociera niewiele światła dziennego. Światło emitowane przez oprawy ledowe Philips ma parametry znacznie bliższe światłu słonecznemu, w przeciwieństwie do świetlówek świeci też widmem ciągłym.  Wszystko razem przekłada się na większy komfort pracy i wyższą efektywność.
    • Nowe oświetlenie nie pozostaje też bez wpływu na wizerunek firmy. Skoro nie boi się inwestować w nowoczesne, ekologiczne rozwiązania, będzie zaufanym partnerem dla potencjalnych klientów.

     

    Na pozór niewiele znacząca pod względem wizerunkowym modernizacja oświetlenia, ma szansę pchnąć firmę w nowym, bardziej ekologicznym kierunku. Branża elektrotechniczna się zmienia i to na wielu obszarach. Obok punktów stacjonarnych, powstają sklepy online, które zyskują coraz większą popularność wśród klientów. Jeśli trend nadal będzie postępował hurtownie z punktów sprzedaży, prawdopodobnie zmienią się w pokazowe showroomy oraz punkty, gdzie będzie można skonsultować się ze specjalistą. To z kolei wymaga wypracowania zupełnie nowych metod przyciągania klientów. W pierwszej kolejności warto zadbać, o to, by osoby odwiedzające hurtownię, czuły się lepiej w jej wnętrzach. Modernizacja oświetlenia z zaufanym partnerem to dobry krok w tym kierunku.

    Chcesz dowiedzieć się więcej?

    Rafał Olborski, Key Account Manager

    Napisz do naszego eksperta


    Rafał Olborski
    Key Account Manager