Więcej marek od

7 zasad, za które oczy Twojego dziecka będą Ci wdzięczne

7 zasad, za które oczy Twojego dziecka będą Ci wdzięczne

 

Rodzicom nigdy nie brakuje powodów do zmartwień: czy dzieci dobrze rozwijają się, czy są zdrowe, czy nie oglądają za dużo bajek (oraz czy na pewno te właściwe), czy mają dobre wyniki w nauce… Każdy rodzic wie, że wyliczać można bez końca.

Badania przeprowadzone przez Philips Lighting wskazały na jeszcze jedno źródło rodzicielskiego niepokoju: ponad połowa respondentów (52%) przyznała, że martwi się o wzrok swoich pociech.

 

Te dane mają szczególny wydźwięk w kontekście jeszcze innych szacunków: Światowa Organizacja Zdrowia przewiduje, że do 2050 roku co druga osoba na świecie będzie dotknięta przez  krótkowzroczność.

 

Poznaj 7 prostych zasad, dzięki którym oczy - Twoje i Twojego dziecka - będą Ci naprawdę wdzięczne:

1. Zainwestuj w wysokiej jakości oświetlenie LED. 

 

Żarówki Philips LED emitują niemigoczące światło, które sprzyja komfortowej nauce i koncentracji, przeciwdziałając jednocześnie zmęczeniu oczu i bólom głowy. 

Ponadto Philips Lighting opracował szczegółowe warunki testowania do oceny migotliwości światła – tzw. kryteria komfortu. Żarówki LED Philips poddawane są testom zgodnie z tymi kryteriami, aby zapewnić ich zgodność z najwyższymi standardami, jednocześnie dbając o ich efektywność energetyczną oraz średnio ponad 10-letnią żywotność. 

 

2. Zachęcaj dzieci do zwiększonej aktywności na świeżym powietrzu. 

 

Badania pokazują, że naturalne światło korzystnie wpływa na komfort oczu. Dlatego zachęcaj dzieci do zabawy w ogrodzie lub zabierz je na przechadzkę do pobliskiego parku. Według Światowej Organizacji Zdrowia optymalny czas spędzany na zewnątrz to co najmniej dwie godziny dziennie. 

 

3. Ogranicz czas spędzany przed ekranami. 

 

Choć w dzisiejszej rzeczywistości zdominowanej przez telefony, komputery i telewizory, może nie być łatwo, zachęcaj dzieci do spędzania czasu inaczej niż przed monitorem, na przykład na zabawie na zewnątrz lub na lekturze książki.

 

4. Zadbaj o odpoczynek dla oczu. 

 

Jeśli dzieci spędzają dużo czasu w sztucznym oświetleniu lub przed ekranami, dopilnuj, aby regularnie dawały oczom odpocząć poprzez zamykanie powiek na 30 sekund.

 

5. Wzbogać dietę.

 

Korzystny wpływ na oczy mają warzywa liściaste, tłuste ryby i owoce cytrusowe.

 

6. Ćwicz jogę oczu.

 

To proste ćwiczenia na mięśniach wokół oka, dzięki którym zmniejsza się poziom zmęczenia oczu i poprawia komfort patrzenia.

 

7. Regularnie badaj wzrok u okulisty lub optyka. 

 

Wszystkich zainteresowanych tematyką zachęcamy również do zapoznania się z naszym artykułem dotyczącym wpływu oświetlenia LED na wzrok u dorosłych

 

childs-sight-800x450