Philips Lighting ustanawia partnerstwo na rzecz pozycjonowania wewnątrz budynków

 

SAP, Zebra Technologies, SES-imagotag i Microsoft to pierwsi liderzy na rynku, którzy przyłączyli się do programu partnerskiego Location Lab.

27 lutego 2017

Eindhoven, Holandia - Philips Lighting, światowy lider branży oświetleniowej, zaprezentował dziś swój program partnerstwa Location Lab, łączący firmy rozwijające innowacyjne zastosowania dla stworzonego przez Philips, precyzyjnego systemu pozycjonowania wewnątrz budynków. Program Location LAB łączy liderów z branży ze start-upami w celu znajdowania nowych zastosowań dla systemu pozycjonowania wewnątrz budynków Indoor Positioning firmy Philips, który kierowany jest do liderów innowacyjności w przestrzeniach handlowych, galeriach, biurach i innych branżach. Jako pierwsze do programu przyłączyły się firmy będące liderami w branży IT i integracji systemów, takie jak SAP1, Microsoft i Capgemini, firmy doradcze, producenci komputerów kieszonkowych i elektroniki, jak Zebra Technologies i SES-imagotag, dostawcy usług opartych o lokalizację: Favendo, Adactive, Vipera, Nakko i Mapiq oraz strony zajmujące się robotyką, jak Blue Jay.

 

 „Nasi partnerzy z Location Lab są dla nas tak ważni, jak aplikacje ważne są dla smartfonów; korzyści, jakie właściciel budynku czerpie z naszego systemu Indoor Positioning zwiększają się wraz z liczbą dodatkowych produktów i usług, które możemy zaoferować. Razem z naszymi partnerami jesteśmy w stanie zrealizować wizje naszych klientów i umożliwić im wyróżnienie się na rynku” powiedział Parik Chopra, szef globalnego działu Retail and Hospitality, Philips Lighting. „Rynek na pozycjonowanie wewnątrz budynków ma zwiększyć się trzykrotnie do 2020 roku i przekroczyć milion instalacji2. Razem z naszymi partnerami z Location Lab, chcemy oferować skalowalne systemy, które zaspokoją możliwości rosnącego rynku.”

 

Przed programem Location Lab, Philips Lighting współpracował już z dostawcą usług opartych na mapowaniu produktów, Aisle411 oraz z YellowDot po to, żeby udostępnić technologię innym producentom OEM. Partnerzy w Location Lab mają dostęp do SDK oprogramowania Philips i do zestawu ewaluacyjnego, składającego się z opraw LED. To pozwala im łatwo poznawać technologię pozycjonowania i odkrywać przykłady innowacyjnych zastosowań.

 

Philips Lighting wykorzystuje połączenie swojej technologii Visible Light Communication, Bluetooth i czujników inercyjnych w smartfonach i w ten sposób tworzy system pozycjonowania wewnątrz budynków, który oferuje precyzję do 30 cm, wysyłanie powiadomień i analizę. Technologia Visible Light Communication działa dzięki poszczególnym punktom światła, które udostępniają swoją lokalizację za pomocą modulacji fali światła, które mogą być wykryte przez aparat smartfona, ale nie przez ludzkie oko. Strumień danych jest jednokierunkowy i system nie zbiera danych osobowych.

 

Prezentację systemu można było zobaczyć na:

  • Lighting Fair Japan: 07-10 marca w Tokio, Japonia [LF1058], razem z Adactive.
  • EuroShop, największe targi handlu detalicznego w Europie: 05-09 marca w Duesseldorfie, Niemcy: prezentacje wszystkich opisanych zastosowań dostępne na stanowiskach Philips Lighting [stanowisko B40, hala 9], SAP [stanowisko G45, hala 6], oraz Microsoft [stanowisko G42, hala 6].

 

  1. SAP i inne produkty i usługi SAP wymienione w niniejszym dokumencie, oraz logo SAP są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy SAP SE (lub spółki połączonej) w Niemczech i innych krajach. Więcej informacji dostępnych jest na stronie http://www.sap.com/corporate-en/legal/copyright/index.epx Wszystkie inne nazwy produktów i usług wymienionych w niniejszym dokumencie są znakami towarowymi należącymi do ich właścicieli.
  2. Source: ABI Research Report, Indoor location in retail: where is the money? September 2016.

W sprawie dodatkowych informacji proszę o kontakt:

Philips Lighting

Dorota Sławińska,

Rzecznik Prasowy Philips Lighting Poland

Tel: +48 605 342 517

E-mail: dorota.slawinska@philips.com

Uwagi do redaktorów:

Ochrona prywatności 

Opatentowany przez Philips system pozycjonowania wewnątrz budynków nie czyta informacji ze smartfonu klienta i żadne dane klienta nie są zbierane przez system oświetlenia. Każda oprawa oświetleniowa przesyła jednokierunkowy strumień danych cyfrowych za pomocą technologii VLC. Ten jednokierunkowy strumień danych jest niewykrywalny przez ludzkie oko, ale widoczny dla aparatu w smartfonie. Konsument zgadza się na korzystanie z usługi, pobierając aplikację sprzedawcy. Zakodowane informacje o lokalizacji używane są przez aplikację do świadczenia usług opartych na lokalizacji. Konsument może w każdej chwili wyłączyć aplikację. www.philips.com/indoorpositioning

Philips Lighting

Philips Lighting (Euronext Amsterdam ticker: LIGHT), światowy lider branży oświetleniowej, dostarcza produkty, systemy i usługi tworzące innowacje, które podnoszą wartość biznesu, kreują przeżycia i pomagą ulepszać życie. Jesteśmy obecni zarówno na rynku profesjonalnym jak i konsumenckim, prowadzimy cały przemysł w stronę Internetu Rzeczy, który przekształca domy, przestrzenie biurowe i publiczne. Ze sprzedażą na poziomie 7,1 miliona euro zatrudniamy 34 tysiące pracowników w ponad 70 krajach. Wiadomości o Philips Lighting dostępne są na stronie http://www.newsroom.lighting.philips.com