Holenderski MediaMarkt wprowadza aplikację Store Guide, wykorzystującą system Philips Lighitng 

 

Podążając za światłem: klienci MediaMarkt mogą szybciej odnaleźć poszukiwane produkty dzięki zastosowaniu pozycjonowania Philips Lighting

24 kwietnia 2017 r.

Eindhoven, Holandia – Philips Lighting, światowy lider w dziedzinie oświetlenia ogłosił, że flagowy sklep sieci MediaMarkt, znajdujący się w centrum Eindhoven wprowadzi aplikację „Store Guide”. Pozwoli ona klientom sklepu na zlokalizowanie poszukiwanych produktów za pomocą smartfonów, a droga do odpowiedniego miejsca przebiegnie sprawnie i łatwo dzięki innowacyjnemu oświetleniu LED, będącemu częścią wewnętrznego systemu pozycjonowania.
 

Wznosimy doznania klientów na nowy poziom

Aplikacja „Store Guide” wykorzystuje wysoce precyzyjny system pozycjonowania Philips Indoor oraz system wewnętrznego mappingu Aisle411, współpracującego z Philips Lighting. Każda oprawa LED firmy Philips zamontowana w sklepie nadaje swoją lokalizację poprzez niedostrzegalną dla ludzkiego oka modulację światła, wykrywaną przez aparat w smartfonie klienta. Tak zgromadzone informacje są wykorzystywane przez aplikację sklepu do wskazania drogi do konkretnego produktu lub wysłania informacji o ofertach specjalnych na podstawie położenia klienta. Wszystko to przy zachowaniu prywatności, jako że aplikacja nie pobiera żadnych danych osobowych.

 

Aplikacja „StoreGuide” rozpoczyna nową erę zakupów w sklepach sieci MediaMarkt. Pozostaje to w zgodzie z nową filozofią sprzedaży sieci, która polega na wyniesieniu doświadczenia zakupów w MediaMarkt, zarówno tych tradycyjnych jak i online, na kolejny poziom dzięki nowej koncepcji inspirujących i pełnych rozrywki sklepów.

 

„MediaMarkt jest liderem innowacji w dziedzinie obsługi klienta i technologii”, mówi Gordon Scholz, CEO holenderskiego oddziału MediaMarkt. „Aplikacja Store Guide idealnie się w to wpisuje. System pozycjonowania wewnątrz budynków Philips Lighting pozwala nam zaoferować naszym klientom inspirującą, przyjemną i wygodną formułę zakupów”.

 

„Analiza przeprowadzona na zlecenie Philips Lighting przez Kantar/TNS pokazuje, że 'lokalizowanie produktów w sklepie’, jest jednym z głównych powodów, dla których klienci pragną korzystać z dedykowanej aplikacji podczas zakupów”, wyjaśnia Gerben van der Lugt, szef działu Indoor Positioning w Philips Lighting.  „Dzięki portfolio energooszczędnych opraw LED do stosowania wewnątrz pomieszczenia jesteśmy liderem tej branży. Wraz z innowacyjnymi partnerami udało nam się stworzyć dla sieci MediaMarkt aplikację Store Guide i wynieść doznania klientów na nowy poziom”.

 

Aplikacja MediaMarkt Store Guide została napisana przez dostawcę rozwiązań e-biznesowych, Novomind. Za mapę cyfrową i trasy odpowiadała amerykańska firma Aisle411, wieloletni partner Philips Lighting. Pricer, spółka ze szwedzkiej grupy Electronic Shelf Labels, dostarczyła innowacyjny system ustalający lokalizację produktów na półkach. Aplikacja działa na systemach Android i iOS.

 

Uwagi do redaktorów:

· Aplikację MediaMarkt Store Guide można pobrać z Apple App Store lub Google Play Store. Może być używana w sklepach MediaMarkt Eindhoven Centrum i Arnhem.

· Nowe oblicze sklepu MediaMarkt w Eindhoven zostało zaprezentowane klientom 26 kwietnia 2017 roku.

· Ochrona prywatności. System pozycjonowania Philips Indoor, opatentowany przez Philips Lighting, nie ma dostępu, nie pobiera i nie przechowuje informacji ze smartfonów klientów. Każda oprawa oświetleniowa przesyła jednokierunkowy strumień danych cyfrowych za pomocą technologii VLC. Ten jednokierunkowy strumień danych jest niewykrywalny dla ludzkiego oka, ale widoczny dla aparatu w smartfonie. Konsument zgadza się na korzystanie z usługi, pobierając aplikację sprzedawcy. Zakodowane informacje o lokalizacji używane są przez aplikację do świadczenia usług opartych na lokalizacji. Konsument może w każdej chwili wyłączyć aplikację. www.philips.com/indoorpositioning

· Firma Philips Lighting jest światowym liderem w dziedzinie pozycjonowania architektonicznego, a stworzona przez nią technologia VLC pomaga kupującym zlokalizować w sklepie produkty z dokładnością do 30 centymetrów.

W sprawie dodatkowych informacji proszę o kontakt:

Philips Lighting
Dorota Sławińska, 

Rzecznik Prasowy Philips Lighting Poland

Tel: +48 605 342 517

E-mail: dorota.slawinska@philips.com 

Philips Lighting

Philips Lighting (Euronext Amsterdam ticker: LIGHT), światowy lider branży oświetleniowej, dostarcza produkty, systemy i usługi tworzące innowacje, które podnoszą wartość biznesu, kreują przeżycia i pomagają ulepszać życie. Obecni zarówno na rynku profesjonalnym jak i konsumenckim, prowadzimy cały przemysł w stronę Internetu Rzeczy, który przekształca domy, przestrzenie biurowe i publiczne. Ze sprzedażą w 2016 roku na poziomie 7,1 miliarda euro zatrudniamy w ponad 70 krajach łącznie blisko 34 tysiące pracowników. Najświeższe informacje o Philips Lighting dostępne są na stronie http://www.newsroom.lighting.philips.com oraz na Twitterze @Lighting_Press.