Philips Lighting Poland, Asseco Data Systems i Microsoft wspólnie organizują serię warsztatów, aby pomagać samorządom w budowaniu inteligentnych miast

7 czerwca 2017

Warszawa, Polska – Philips Lighting, światowy lider w dziedzinie oświetlenia, pracuje z Asseco Data Systems i Microsoft nad rozwojem koncepcji smart cities i technologii wspierających budowanie inteligentnych miast. Nawiązanie ścisłej współpracy z niekwestionowanymi liderami w dziedzinie technologii i informatyki jest odpowiedzią na realne potrzeby polskich samorządów, które wyrażają chęć pogłębienia swojej wiedzy na temat technologii wspierających budowanie inteligentnych miast. Philips Lighting jest pomysłodawcą cyklu „Smart City Roadshow” – warsztatów w polskich miastach poświęconych idei smart cities. Wspólnie z partnerami – Asseco Data Systems oraz Microsoft, Philips Lighting będzie dzielił się wiedzą na temat rozwiązań w obszarze smart cities zarówno z włodarzami, jak i mieszkańcami kilku polskich miast.

 

Ambicją partnerów jest zapoznanie uczestników z obecnym stanem rozwoju nowoczesnych, inteligentnych technologii wspomagających funkcjonowanie jednostek samorządu terytorialnego oraz z kierunkami rozwoju i przyszłymi technologiami dla miast.

 

Warsztaty w ramach Smart City Roadshow każdorazowo przeprowadzane są w dwóch etapach. Pierwszy etap to warsztaty z mieszkańcami, głównie aktywistami miejskimi, które mają na celu zebranie opinii o potrzebach i pożądanych kierunkach rozwoju technologicznego miasta z perspektywy mieszkańców. Drugi etap natomiast skierowany jest do urzędników miejskich (przedstawicieli spółek miejskich, zarządu miasta, decydentów) i skupia się na głębszym zapoznaniu się uczestników z dostępnymi rozwiązaniami i próbie wypracowania spójnej wizji rozwoju miasta na podstawie dostępnych i przyszłych technologii.

 

"Podczas spotkań przedstawiciele miast dowiedzą się, jak przeprowadzać analizy wdrożonych już rozwiązań z zakresu smart cities. Zarówno mieszkańcy miast, jak i włodarze będą mogli wziąć udział w specjalnie przygotowanej grze symulacyjnej, w której wcielą się w rolę decydentów i zaplanują rozwój miasta wykorzystując inteligentne technologie.

 

Pierwsze warsztaty odbyły się w Białymstoku.

„Smart City Road Show to bardzo ciekawe wydarzenie, które pozwala w szerszy sposób spojrzeć na zagadnienie smart city w mieście. Dzięki uczestnictwu w warsztatach urzędnicy mogli docenić wartość działania zespołów międzywydziałowych, których na co dzień brakuje w większości urzędów. Bardzo cenna okazała się również wiedza dotycząca praktycznych rozwiązań, którą przekazywali przedstawiciele firm Philips Lighting, Asseco i Microsoft. Doświadczenia zdobyte podczas warsztatów posłużą do sprawniejszego wdrażania idei smart city w Białymstoku.” – powiedział Krzysztof Marek Karpieszuk, Sekretarza Miasta Białystok.

 

Do końca roku firmy przewidują jeszcze 5 spotkań. Wszystkie spotkania organizowane są we współpracy z Pracownią Miejską, która na potrzeby projektu stworzyła dedykowaną „Grę o miasto”.

 

Warsztaty są dla miast nieodpłatne. Twórcy Smart City Roadshow zapraszają kolejne miasta do współpracy.

W sprawie dodatkowych informacji proszę o kontakt:

Philips Lighting

Dorota Sławińska,

Rzecznik Prasowy Philips Lighting Poland

Tel: +48 605 342 517

E-mail: dorota.slawinska@philips.com

Philips Lighting

Philips Lighting (Euronext Amsterdam ticker: LIGHT), światowy lider branży oświetleniowej, dostarcza produkty, systemy i usługi tworzące innowacje, które podnoszą wartość biznesu, kreują przeżycia i pomagają ulepszać życie. Obecni zarówno na rynku profesjonalnym jak i konsumenckim, prowadzimy cały przemysł w stronę Internetu Rzeczy, który przekształca domy, przestrzenie biurowe i publiczne. Ze sprzedażą w 2016 roku na poziomie 7,1 miliarda euro zatrudniamy w ponad 70 krajach łącznie blisko 34 tysiące pracowników. Najświeższe informacje o Philips Lighting dostępne są na stronie http://www.newsroom.lighting.philips.com oraz na Twitterze @Lighting_Press.