Integracja inteligentnych rozwiązań w mieście, usprawnienie ruchu i większa troska o bezpieczeństwo mieszkańców to priorytety wymieniane przez przedstawicieli samorządu podczas warsztatów Smart City Roadshow w Ostrowie Wielkopolskim.

17 lipca 2017

Ostrów Wielkopolski, Polska  – Philips Lighting, światowy lider w dziedzinie oświetlenia jest pomysłodawcą cyklu „Smart City Roadshow” – warsztatów w polskich miastach poświęconych idei smart cities. Wspólnie z partnerami – Asseco Data Systems oraz Microsoft, Philips Lighting dzieli się wiedzą na temat rozwiązań w obszarze smart cities zarówno z włodarzami, jak i mieszkańcami polskich miast. W Ostrowie Wielkopolskim odbyły się warsztaty na rzecz inteligentnych miast przeprowadzone w ramach wyżej wymienionej inicjatywy, przy wsparciu spółki energetycznej OUID .

 

W trakcie warsztatów eskperci rynku smart city zaznajomili urzędników miejskich z obecnym stanem rozwoju nowoczesnych technologii wspomagających rozwój miast oraz przedstawili, w jaki sposób będzie wkrótce zmieniała się technologia  Warsztaty składały się z dwóch części. Podczas pierwszej odbyło się spotkanie z aktywistami miejskimi i mieszkańcami Ostrowa Wielkopolskiego. Miało ono na celu zebranie opinii o potrzebach i pożądanych kierunkach rozwoju miasta. W drugiej cześci wzięli udział przedstawiciele Urzędu Miasta, jednostek mu podległych, jak ZDM, MZK, spółki komunalnej WODKAN S.A. i energetycznej, działającej na terenie Ostrowa Wielkopolskiego i Kalisza - OUID. 

 

„Istotną zaletą takich inicjatyw jak warsztaty Smart City Roadshow jest dotarcie z informacją o roli nowych technologii w mieście do urzędników pracujących w rożnych komórkach urzędu miejskiego. Na co dzień nie wszyscy mają możliwość uczestniczenia w wydarzeniach i konferencjach o inteligentnych miastach. Dlatego tym bardziej cieszy mnie, że wspólnie w gronie osób odpowiedzialnych za rozwój miasta i ekspertów z rynku, mogliśmy podyskutować o przyszłości Ostrowa Wielkopolskiego, o tym, co jeszcze możemy zrobić, aby w naszym mieście żyło się bardziej komfortowo i bezpiecznie” – powiedział Jakub Szczurek, wiceprezydent Ostrowa Wielkopolskiego

 

Istotnym punktem obu spotkań było przeprowadzenie symulacyjnej Gry o miasto, w której gracze, wcielają się w rolę decydentów i planują rozwój miasta wykorzystując inteligentne technologie.

 

Podczas warsztatów udało się wyłonić kilka kluczowych dla miasta kierunków rozwoju w przyszłości. Należą do nich:

• integracja inteligentnych rozwiązań wdrażanych w ramach koncepcji smart city 

• zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców m.in. poprzez doświetlenie niektórych miejsc np. przejść dla pieszych, ścieżek rowerowych, etc.

• usprawnienie ruchu w mieście;

• większa troska o środowisko naturalne. 

 

Przemysław Wojtkiewicz, dyrektor sprzedaży do sektora publicznego, Philips Lighting komentuje:

„Większość polskich miast ma już za sobą pierwsze projekty i doświadczenia z zakresu smart city. Powstają pierwsze strategie Smart City i próby zintegrowanego, długofalowego podejścia do planowania inwestycji pod kątem inteligentnych technologii. Samorządy coraz lepiej rozumieją stojące przed nimi wyzwania, a my pomagamy zrozumieć, jak nowe technologie mogą stać się pomocnym narzędziem we wszystkich obszarach działania miasta. Formuła naszych warsztatów zakłada dotarcie zarówno do pracowników samorządów, jak i mieszkańców. Zarówno urzędnicy miejscy, jak i mieszkańcy mają szansę dowiedzieć się, jakie korzyści niesie za sobą wdrożenie inteligentnych rozwiązań technologicznych w miastach.”

 

Do końca roku firmy przewidują organizację jeszcze kilku spotkań w innych miastach Polski. Wszystkie spotkania organizowane są we współpracy z Pracownią Miejską, która na potrzeby projektu stworzyła dedykowaną „Grę o miasto”.

 

Warsztaty są dla miast nieodpłatne. Twórcy Smart City Roadshow zapraszają kolejne miasta do współpracy.

W sprawie dodatkowych informacji proszę o kontakt:

Philips Lighting

Dorota Sławińska,

Rzecznik Prasowy Philips Lighting Poland

Tel: +48 605 342 517

E-mail: dorota.slawinska@philips.com

Philips Lighting

Philips Lighting (Euronext Amsterdam ticker: LIGHT), światowy lider branży oświetleniowej, dostarcza produkty, systemy i usługi tworzące innowacje, które podnoszą wartość biznesu, kreują przeżycia i pomagają ulepszać życie. Obecni zarówno na rynku profesjonalnym jak i konsumenckim, prowadzimy cały przemysł w stronę Internetu Rzeczy, który przekształca domy, przestrzenie biurowe i publiczne. Ze sprzedażą w 2016 roku na poziomie 7,1 miliarda euro zatrudniamy w ponad 70 krajach łącznie blisko 34 tysiące pracowników. Najświeższe informacje o Philips Lighting dostępne są na stronie http://www.newsroom.lighting.philips.com oraz na Twitterze @Lighting_Press.