Więcej marek od

    XL oznacza teraz

    „extra smaczne”

    Albert Heijn XL
    Eindhoven, Holandia


    Wizyta w odnowionym niedawno budynku AH XL (XL oznacza teraz „extra smaczne”) to naprawdę wyjątkowe doświadczenie. Oprócz kamiennego pieca do pizzy i kuchni, w których szefowie przygotowują świeże posiłki, AH oferuje klientom mnóstwo inspiracji dzięki wielu nowym, świeżym produktom.
    Albert Heijn XL Eindhoven-Philips Lighting 1

    Nasi klienci cenią
    przytulną,

    tętniącą życiem atmosferę. Temperatury barwowe i ich odwzorowanie gwarantują, że każdy dział zaprezentowany jest w jak najlepszym świetle, aby przyciągać i inspirować klientów. Pierwsze reakcje klientów, mediów branżowych oraz ekspertów ds. supermarketów są bardzo pozytywne."

     

    - Dijana Cicak, European Concept Director w Ahold

    Albert Heijn XL Eindhoven-Philips Lighting 3

    Wyzwanie

     

    Sklep jest gustownie udekorowany z wykorzystaniem ekologicznych materiałów, a dach wyposażono w 1200 paneli słonecznych, generujących zieloną energię. Wyposażenie całego budynku w energooszczędne oświetlenie LED przy jednoczesnej maksymalizacji pozytywnych doznań dla klientów dzięki zastosowaniu najlepszego możliwego oświetlenia wydawało się bardzo logicznym posunięciem. Firma Philips zabrała się do pracy.

    Albert Heijn XL Eindhoven-Philips Lighting 4

    Właściwe oświetlenie

     

    Plan oświetlenia w sklepie jest pod wieloma względami innowacyjny, szczególnie w porównaniu z innymi supermarketami. Dzieje się tak głównie za sprawą zastosowania różnych temperatur barwowych, które Philips nazywa „świetlnymi przepisami” na znakomitą prezentację poszczególnych działów oraz produktów żywnościowych.

     

    Co więcej, wszystkie reflektory mają możliwość regulacji strumienia świetlnego, dzięki zastosowaniu protokołu Dali sterowników Dynalite. Z powodu braku oświetlenia liniowego, dział produktów świeżych i półki z suchymi produktami spożywczymi są tak samo ważne i wyeksponowane.

     

    Największe wrażenie robi główne wejście, które zostało przekształcone w swoisty rynek. Tutaj lokalni sprzedawcy sprzedają swoje produkty. Aby stworzyć atmosferę prawdziwego rynku, na zewnątrz i wewnątrz wzdłuż ogromnej szklanej fasady zamontowano cylindryczne oświetlenie Philips Modular Flatmoon. Reflektory Selecon, wykorzystywane zwykle w branży rozrywkowej, emitują strumień światła kształtem przypominający liście, tworząc efekt promieni słonecznych przebijających się przez korony drzew. Oświetlenie rynku dopasowuje się intuicyjnie w ciągu dnia: gdy jest widno, intensywność świecenia wynosi 100%, o zmroku ulega przyciemnieniu do poziomu 60%, a wieczorem — do 30%. W ten sposób klient o każdej porze dnia witany jest w inny sposób.

     

    Wrażenie przebywania na otwartej przestrzeni jest również zachowane przy kasach. 300 miniaturowych zewnętrznych lamp Stealth dba o to, by po wyjściu ze sklepu klient nadal odczuwał duże poczucie komfortu. Jak twierdzi Dijana Cicak, European Concept Director w Ahold: „W sklepie panuje niezwykle ciepła, zapraszająca atmosfera. Po części jest to zasługą oświetlenia. Pierwsze reakcje klientów, mediów branżowych oraz ekspertów ds. supermarketów są bardzo pozytywne”

    Dynalite controls

    Sterowniki Dynalite

     

    Intuicyjne sterowanie oświetleniem. Kontroler Dynalite umożliwia automatyczne sterowanie oświetleniem zgodnie z ustawieniami wybranymi przez użytkownika, przyczynia się także do ograniczania zużycia energii.

     

    Zobacz więcej

    accent bspot hdr

    Reflektory Selecon

     

    Poznaj rolę światła w architekturze, sztuce i designie.

     

    Zobacz produkt

    StyliD Fresh Food

     

    Handlowcy borykają się z problemem wciąż rosnących kosztów energii. Jednocześnie muszą zapewnić wysoką jakość oświetlenia, aby móc przyciągać uwagę klientów.

     

    Zobacz więcej

    Albert Heijn XL
    Eindhoven, Holandia

    Zespół

    Ahold

    Klient

    Judith Everaarts van Claessens

    Architekt wnętrz

    Podobne projekty