You are now visiting our Global professional lighting website, visit your local website by going to the USA website

Świeży wygląd dla

słynnej franszyzy

Carrefour,
Santiago de Compostela, Hiszpania


Zobacz, jak grupa Carrefour wprowadziła naturalne oświetlenie hipermarketu pozbawionego okien za pomocą inteligentnego oświetlenia supermarketów.
Supermarket Carrefour w Santiago oświetlony przy użyciu technologii LED połączonej z inteligentnymi sterownikami oświetlenia

Gdy oświetlenie
jest ustawione na 100%,

efektem jest światło bardzo podobne do naturalnego”.
Właściwe oświetlenie odzieży w sklepie Carrefour w Santiago przyciąga klientów
Klienci mogą ocenić świeżość mięs i ryb w sklepie Carrefour w Santiago na podstawie ich wyglądu

Wyzwanie

 

Carrefour, największy detalista w Europie, otwierał nowy hipermarket w północno-zachodniej Hiszpanii. Ponieważ budynek nie posiadał otworów zapewniających dostęp światła dziennego, firma potrzebowała sposobu na stworzenie naturalnego środowiska sklepowego. Czy firma Philips mogłaby pomóc firmie Carrefour w uzyskaniu odpowiedniego poziomu oświetlenia i zrealizowaniu celów zrównoważonego rozwoju?

Odpowiednie oświetlenie 


Mając ponad 9500 sklepów w 32 krajach, Carrefour wie co nieco o sklepach. Założona w 1959 firma rozrosła się, zyskując status największego sprzedawcy detalicznego w Europie i drugiego co do wielkości na świecie. Otwarcie nowego hipermarketu w Santiago de Compostela wymagało rozwiązania istotnej kwestii dotyczącej oświetlenia, gdyż obiekt nie miał żadnych otworów umożliwiających dostęp światła dziennego. Zgodnie z postawą grupy wspierania zrównoważonego rozwoju należało zastosować jasne, a zarazem energooszczędne rozwiązanie.

 

Najodpowiedniejsze okazało się oświetlenie LED. Do ogólnego oświetlenia zastosowano lampy Maxos LED dające jasne, naturalne oświetlenie alejek. Wyraźne, białe oświetlenie stwarza orzeźwiającą atmosferę dla klientów i nie ma nieprzyjemnego olśniewania. Jako oświetlenia akcentującego użyto lamp Ecostyle LED, które podkreślają jakość towarów, generując doskonałe kolory. Te dwa rodzaje opraw zapewniają oszczędności energii 55% i 50% — to bardzo istotna różnica dla wielkiego sklepu.

 

W lodówkach i zamrażarkach zastosowano rurki Master LED SA, które generują zachęcającą białą poświatę i dają 60% oszczędności energii. Działają praktycznie, nie generując ciepła, co oznacza, że chłodziarki mogą utrzymywać wymaganą temperaturę bez zużywania dodatkowej energii, co daje kolejne oszczędności. Sterowanie wszystkimi systemami oświetlenia jest realizowane za pomocą urządzenia Philips Dynalite w połączeniu z siecią DyNet. Ten system sterowania umożliwia stosowanie z zaprogramowanych ustawień, co zapewnia wygodną obsługę.

 

Nowy system oświetlenia w 100% oparty na diodach LED pozwala zaoszczędzić ponad 60% energii w porównaniu ze standardowymi systemami oświetlenia sklepów Carrefour. Przewiduje się, że pozwoli on ograniczyć emisję CO2 o niesamowitą ilość 96 ton rocznie.

  • Maxos LED
    Maxos LED
    Klienci w sektorze przemysłowym i detalicznym poszukują rozwiązań w zakresie oświetlenia ogólnego, oferujących odpowiedni zwrot kosztów, a jednocześnie spełniających wszystkie właś...

Instalowanie  
atrakcyjności

Zespół

Carrefour S.A. — Hipermarket Carrefour w Santiago

Klient

José Francisco Moyá

Dyrektor ds. technicznych

Juan Carlos Monteagudo

Konsultant firmy Philips

Pokrewne projekty