Idealne oświetlenie,

precyzyjna lokalizacja

Wykorzystaj moc nawigacji GPS w pomieszczeniach. Poznaj system LED Based Indoor Positioning

Choć technologia GPS jest względnie nowa, trudno wyobrazić sobie życie bez niej. Mieszkańcy niemal każdego zakątka globu sięgają po nawigację i aplikacje mobilne w poszukiwaniu zlokalizowanych informacji oraz usług. Technologia GPS umożliwia ustalenie trasy z jednego punktu do drugiego, wyszukanie informacji na temat najbliższego otoczenia oraz wydajną pracę.

 

Wyobraźmy sobie, że możliwe jest wykorzystanie mocy nawigacji GPS w pomieszczeniach. Detaliści mogliby zwiększyć zadowolenie konsumentów z zakupów poprzez usługę orientacji wewnątrz obiektu oraz promocje zachęcające klientów do zakupów. Usługa orientacji wewnątrz obiektu mogłaby sprawdzić się również w szpitalach – dzięki niej pacjenci stawialiby się na wizyty punktualnie i odczuwaliby niższy poziom stresu. Z kolei przedsiębiorstwa zapewniłyby wsparcie pracownikom magazynów, którzy pracowaliby bardziej wydajnie za sprawą łatwiejszego odnajdywania produktów oraz zlokalizowanych instrukcji przechowywania. Pracodawcy mogliby udostępnić pracownikom system sterowania oświetleniem i temperaturą na stanowiskach pracy lub w oparciu o ich położenie wskazywać wolne sale konferencyjne, co zwiększałoby zadowolenie i produktywność całego zespołu.

 

Wszystko to, a nawet więcej, jest teraz możliwe dzięki systemowi pozycjonowania wewnątrz pomieszczeń marki Philips.

Indoor positioning system by Philips Lighting - enhance the shopping experience

Sprawne i bezproblemowe zakupy dzięki systemowi pozycjonowania wewnątrz pomieszczeń

 

Kupujący mają obecnie bardziej wysublimowane upodobania niż kiedykolwiek wcześniej – przeglądają oferty produktów i dokonują zakupów za pośrednictwem wielu kanałów. Detaliści nieustannie poszukują nowych sposobów, by zapewnić klientom sprawne i bezproblemowe zakupy: proste i inspirujące doświadczenie, które płynnie i dogodnie łączy zasoby internetowe, aplikacje mobilne oraz sklep stacjonarny, które pomaga kupującym szybko odnaleźć wszystkie produkty, zapewnia natychmiastowe wsparcie, a także dostarcza odpowiednich ofert i przydatnych informacji we właściwym czasie.

 

Obecnie wiele osób korzysta ze smartfonów nawet w sklepie. Są one tak rozpowszechnione, że stanowią najlepszy wybór na towarzysza sprawnych i bezproblemowych zakupów. Towarzysza, który może okazać się jeszcze cenniejszy, jeżeli będzie się orientował w swoim położeniu w sklepie dzięki dokładnemu systemowi pozycjonowania wewnątrz pomieszczeń.

 

System pozycjonowania wewnątrz pomieszczeń przekazuje kupującym oraz pracownikom sklepu wskazówki, jak odnaleźć dany produkt, a także powiadomienia związane z daną lokalizacją w sklepie. Pomaga też detalistom jeszcze bardziej angażować konsumentów w proces zakupów oraz oceniać wpływ działań marketingowych oraz procesy w sklepie na podstawie analizy danych dotyczących lokalizacji. System pozycjonowania wewnątrz pomieszczeń oferuje detalistom wyjątkowe korzyści:

Cztery korzyści
 

System pozycjonowania wewnątrz pomieszczeń marki Philips: rewolucja w sprzedaży detalicznej

 

Detaliści, którzy pragną czerpać korzyści z usług pozycjonowania wewnątrz pomieszczeń, potrzebują niezawodnego, dokładnego i korzystnego cenowo rozwiązania. Do niedawna mieli do dyspozycji jedynie systemy, które wymagały zainstalowania w sklepach dodatkowych, często zasilanych bateriami urządzeń. Cechowała je wątpliwa wydajność, niska dokładność i duże opóźnienia w transmisji danych, a ich instalacja i konserwacja były kłopotliwe.
 
Rewolucyjny system pozycjonowania wewnątrz pomieszczeń całkowicie zmienił zasady gry: detaliści mają teraz dostęp do natychmiastowej lokalizacji i pozycjonowania w czasie rzeczywistym z dokładnością do mniej niż pół metra, a to wszystko dzięki wykorzystaniu wysokiej jakości energooszczędnego oświetlenia LED-owego marki Philips.

Jak działa system LED Based Indoor Positioning

 

Oświetlenie jest z zasady montowane we wszystkich wnętrzach, w których przebywają ludzie, dlatego logicznym rozwiązaniem jest wykorzystanie już istniejącego oświetlenia do stworzenia siatki pozycjonującej, zamiast instalowania osobnej infrastruktury od podstaw. Tak właśnie działa system pozycjonowania wewnątrz pomieszczeń marki Philips, wykorzystujący komunikację za pomocą światła widzialnego (Visible Light Communication, VLC). Za sprawą technologii VLC każda oprawa oświetleniowa wysyła indywidualny, unikatowy sygnał na smartfon kupującego, dzięki czemu system jest w stanie dokładnie określić jego położenie w sklepie.
 
Dzięki wbudowaniu systemu VLC w oprawy oświetleniowe LED marki Philips nie jest konieczny montaż dodatkowych urządzeń, czynności konserwacyjne, ani dodatkowe źródła zasilania. Oprawy oświetleniowe oferują wszystkie korzyści oświetlenia LED-owego, w tym ogromne oszczędności energii w porównaniu z tradycyjnymi systemami oświetlenia, a dodatkowo zapewniają infrastrukturę potrzebną do działania zlokalizowanych usług wewnątrz pomieszczeń.
 
Na system pozycjonowania wewnątrz pomieszczeń marki Philips składają się nie tylko oprawy oświetleniowe LED, ale również zestaw narzędzi dla programistów (SDK) kompatybilny z systemami iOS oraz Android i usługi w chmurze, które detaliści lub programiści aplikacji mogą wykorzystać w celu wbudowania funkcji pozycjonowania w aplikacje mobilne.

prywatność w LED Based Indoor Positioning System

Prywatność, bezpieczeństwo i gotowość do działania

 

Philips szanuje prywatność użytkowników. Nasz system został opracowany z myślą o zapewnieniu ochrony danych osobowych – by nikt nie mógł ich zażądać, gromadzić, czy przechowywać. Lokalizacje urządzeń mobilnych są rejestrowane anonimowo. System nie przechowuje informacji pozwalających określić identyfikator lub nazwę użytkownika.

Odkryj jak francuski hipermarket, Carrefour

wykorzystał system pozycjonowania wewnątrz pomieszczeń marki Philips

Współpraca w imię sukcesu

 

Philips współpracuje z licznymi spółkami zajmującymi się cyfrowym mapowaniem, programistami aplikacji oraz dostawcami IT na potrzeby sprzedaży detalicznej. Dzięki temu może zapewnić płynną integrację swoich systemów z wieloma mobilnymi platformami zaangażowania konsumentów oraz aplikacjami. Możemy podjąć współpracę z wybranym przez ciebie partnerem lub sami skontaktować cię z naszymi zaufanymi partnerami.

LED Based Indoor Positioning System

Nowa era zakupów – trendy w sprzedaży detalicznej

 

Czy chcesz dowiedzieć się więcej o najnowszych trendach w sprzedaży detalicznej?