Jesteś teraz w witrynie Philips lighting. Dostępna jest zlokalizowana wersja w Twoim języku.
Sugestie

    Druk 3D, nawigacja wewnętrzna i inne innowacje dla branży retail

     

    Agata Iwańska o targach Euro Shop 2020. Co zaprezentowano na stoisku Signify?

    Targi Euro Shop to cykliczne wydarzenie, które jest doskonale znane wszystkim specjalistom z branży retail. Każda edycja to doskonała okazja do zapoznania się z trendami i nowinkami technologicznymi, jakie pojawiły się na rynku w ciągu ostatnich trzech lat. Nic zatem dziwnego, że targi cieszą się takim zainteresowaniem. Tegoroczna edycja przyciągnęła do Dusseldorfu blisko 94 000 osób.

    Wśród wystawców na Euro Shop 2020 nie mogło zabraknąć Signify. Jak wyglądało tegoroczne stoisko? Które elementy przyciągały największą uwagę? O co najczęściej pytali klienci? Rozmawiamy na ten temat z Agatą Iwańską – naszą ekspertką ds. profesjonalnych rozwiązań oświetleniowych, która przez 5 dni towarzyszyła klientom na targach.

     

    Zanim przejdziemy do wrażeń gości, zerknijmy na liczby. Ile gości odwiedziło stoisko?

    Z zebranych danych wynika, że stoisko Signify odwiedziło łącznie 17 000 osób. Jednak najbardziej cieszy nas to, jak goście oceniali nasze stoisko. Odnotowaliśmy rekordowy wskaźnik NPS (Net Promoter Score) – aż 46%. Oznacza to, że klienci byli bardzo zadowoleni z wizyty i chętnie opowiedzą o rozwiązaniach Signify swoim znajomym.

     

    Co złożyło się na tak dobry wynik?

    Wydaje mi się, że wielu gości zobaczyło więcej niż spodziewało się zobaczyć. Pokazaliśmy im nie tylko oświetlenie witryn i ekspozycji. Na stoisku można było także przetestować system nawigacji wewnętrznej po sklepie, dowiedzieć się jak spowolnić procesy psucia się żywności dzięki odpowiedniemu oświetleniu, zobaczyć oprawy oświetleniowe wydrukowane na drukarkach 3D według indywidualnego projektu klienta i wiele więcej.

     

    Podczas targów premierę miał też nasz nowe rozwiązanie, czyli Multisite Management. Jest to nowa funkcjonalność do systemu Interact Retail. Dzięki niej właściciele sieci sklepów mogą zarządzać oświetleniem we wszystkich swoich lokalizacjach z jednego miejsca. Mogą też zadbać o to, aby wszystkie sklepy były oświetlone światłem o podobnych parametrach i tym samym ich wystrój był bardziej spójny, a także wdrażać harmonogramy oświetleniowe. Do panelu stale spływają również dane o zużyciu energii, ewentualnych awariach itd.

    Euro Shop 2020

    Jak wyglądała więc standardowa wizyta na stoisku? Możemy ją zrekonstruować, aby klienci, którzy będą rozważać wyjazd na kolejne targi, wiedzieli czego się spodziewać?

    Każda wizyta była inna, ponieważ pokazywaliśmy klientom jedynie te rozwiązania, które faktycznie mogą im się przydać. Osoby reprezentujące duże sieci spożywcze oglądały i testowały produkty zaprojektowane specjalnie z myślą o oświetlaniu określonych rodzajów żywności, a klienci z branży fashion mogli zobaczyć, jak oświetlić witrynę i ekspozycję sklepową z pomocą inteligentnego dynamicznego oświetlenia.

     

    Stoisko było otwarte także wieczorami. Każdy klient mógł do nas wpaść na drinka i porozmawiać – niekoniecznie o biznesie, ale za to w doskonale oświetlonej przestrzeni.

     

    Które elementy stoiska cieszyły się szczególnym zainteresowaniem? Mamy na to jakieś dane?

    Zdecydowanie był to system do nawigacji wewnętrznej – wynika to zarówno z naszych obserwacji, jak i zebranych danych. Technologia ta interesowała klientów działających na wszystkich rynkach: spożywczym, budowlanym, odzieżowym. Nie ma w tym nic dziwnego. Wielkopowierzchniowe sklepy i tak muszą być oświetlone od rana do wieczora. Montaż opraw LED z wbudowaną funkcją nawigacji, które lokalizują zarówno klientów, jak i poszczególne produkty jest więc bardzo rozsądnym rozwiązaniem. Dzięki temu klienci nie muszą błądzić po sklepie, ani odciągać pracowników od ich zadań, bo mogą zlokalizować interesujący ich produkt w aplikacji mobilnej.

     

    Czy któryś z produktów prezentowanych na stoisku szczególnie zaskoczył klientów?

    Oprawy wykonane w technologii druku 3D zdecydowanie były tym, czego wielu klientów się nie spodziewało. O druku 3D mówi się ostatnimi laty bardzo dużo, ale w biznesie wciąż nie ma on wielu zastosowań. Signify udało się wykorzystać potencjał tej technologii. Produkujemy oprawy, które są zaprojektowane specjalnie z myślą o potrzebach klienta i jednocześnie są ekologiczne, bo podstawowym surowcem jest plastik z recyklingu. Klientom bardzo podobało się to rozwiązanie. Cieszyło ich to, że mają do dyspozycji produkt, który jest nowoczesny, designerski i jednocześnie przyjazny dla środowiska naturalnego.

    Euro Shop 2020

    Czy klienci, którzy nie mogli w tym roku uczestniczyć w targach, mogą gdzieś zobaczyć, jak w praktyce działają wszystkie te rozwiązania?

     

    Niektóre z omawianych rozwiązań działają już w sklepach naszych klientów. O tym, jak działa system nawigacji wewnętrznej w sklepie, przekonamy się więc, odwiedzając sklep Castorama w Komornikach pod Poznaniem.

    Polecam więc obserwować nasze realizacje i w razie potrzeby kontaktować się z naszymi specjalistami.

     

    Zapraszam też na kolejne targi Euro Shop – wydarzenie odbywa się raz na trzy lata, za każdym razem w Dusseldorfie. Kolejna edycja odbędzie się więc w 2023 roku. Signify na pewno tam będzie – zapewne z jeszcze nowocześniejszymi technologiami.

    Chcesz dowiedzieć się więcej?

    agata iwanska

    Napisz do naszego eksperta


    Agata Iwańska

    End user marketeer CEE, Retail & Hospitality