O tym, jak rynek nieruchomości zamierza wykorzystać potencjał technologii i co to oznacza dla pracowników oraz najemców, rozmawiamy z Arkadiuszem Rudzkim, dyrektorem zarządzającym Skanska Property Poland
O tym, jak rynek nieruchomości zamierza wykorzystać potencjał technologii i co to oznacza dla pracowników oraz najemców, rozmawiamy z Arkadiuszem Rudzkim, dyrektorem zarządzającym Skanska Property Poland
Najemcy mają różne potrzeby, a co za tym idzie, w różny sposób absorbują nowe rozwiązania. Każdy z nas ma mniejszą lub większą skłonność do zmian nawyków. Dlatego wprowadzając poszczególne funkcjonalności w ramach Connected by Skanska, dajemy pracownikom wybór: mogą albo skorzystać z innowacji i poruszać się swobodnie po budynku przy użyciu smartfona i aplikacji, albo pozostać przy tradycyjnej karcie dostępu.
Od lat wyznaczamy trendy na polskim rynku biurowym i widzimy, że każde dobre rozwiązanie staje się w końcu standardem. Tak było np. z naszym podejściem do zrównoważonego budowania i wprowadzeniem certyfikatów LEED. Wierzę, że tak będzie też z certyfikacją WELL, stawiającą w centrum zainteresowania zdrowie i dobre samopoczucie człowieka. Taki certyfikat jeszcze w tym roku otrzyma biurowiec Spark, który wybraliśmy na siedzibę całej Grupy w Skanska w Polsce. Podobną drogę widzę dla rozwoju inteligentnych systemów budynkowych, czy wykorzystania testowanej przez nas technologii perowskitowej do produkcji energii elektrycznej – na razie są to rozwiązania innowacyjne, które za kilka lat staną się standardem w branży deweloperskiej.
Nie zwalniamy tempa. Poprzedni rok był dla nas rekordowy pod względem wynajętej powierzchni, w tym roku pracujemy pod znakiem innowacji i umocnienia swojej pozycji najbardziej aktywnego dewelopera biurowego. Jesteśmy obecni już na siedmiu największych rynkach w Polsce. Kilka miesięcy temu rozpoczęliśmy budowę pierwszego projektu biurowego Skanska w Trójmieście. Łącznie realizujemy projekty, które dostarczą na polski rynek ponad 200 tys. mkw biur i na każdym rynku planujemy kolejne inwestycje.
Dziękuję za rozmowę