Współczesne, bardziej wyrafinowane systemy oświetlenia sklepowego kładą bardzo duży nacisk na odpowiednią barwę światła oraz jego jakość (np. współczynnik oddawania barw, dzięki temu parametrowi możemy prawidłowo rozróżniać kolory). Nie wszystkie produkty prezentują się dobrze w tym samym świetle, dlatego tak ważne jest, aby oświetlenie miejscowe, które coraz częściej wbudowywane jest w meble, w regały, w lodówki oraz zamrażarki odpowiadało danej kategorii produktów. Tylko wtedy uda nam się atrakcyjnie wyeksponować ich najważniejsze cechy oraz podkreślić ich jakość i świeżość.
Przykładem mogą być półki z pieczywem. Zdecydowanie chętniej sięgniemy po bułki czy chleb, które wyeksponowane są w doświetlonym ciepłym światłem boksie, przypominającym piec chlebowy, bo wyglądają wówczas wyjątkowo apetycznie. Podobnie regały z warzywami i owocami - w ciepłym świetle prezentują się niczym w ogrodzie na słońcu. Chłodziarki ze świeżymi produktami typu sery, wędliny, drób, mięso wymagają natomiast barwy światła, która podkreśli ich świeżość i jakość. W przypadku mięsa oraz drobiu stosowane są rozwiązania, które oprócz tego, że mają odpowiednie proporcje barwy czerwonej w widmie to nie powodują odbarwiania się mięsa.
Są jeszcze segmenty ogólne, gdzie prezentowane są kasze, makarony, herbaty i wszelkiego rodzaju pakowane produkty. Tam w większości przypadków sprawdzi się oświetlenie o barwie neutralnej. W tym miejscu warto wspomnieć o innowacjach, które pojawiają się na rynku. Przykładem może być nowa gama modułów LED Philips Premium White polecana głównie do sieci oferujących produkty spożywcze. Jest to rewolucyjne rozwiązanie, które oprócz wyższego wskaźnika oddawania barw, podwyższonej skuteczności (lm/W) oferuje wysokie nasycenie kolorów (saturację), czyli intensywność barw. Kolory im bardziej są nasycone, tym wyglądają żywiej oraz atrakcyjniej. Jest to bardzo istotne w ekspozycjach sklepowych. Dodatkowo barwa Premium White oznacza lepsze odwzorowanie bieli oraz czerni (brak zażółcenia).