oświetlenia, aby nasze sklepy Real były jak najjaśniejsze i aby panowała w nich atmosfera sprzyjająca zakupom przy minimalnych kosztach działania. Oświetlenie Philips LED używane od początku tego roku w działach owoców i warzyw spełnia wszystkie te kryteria”.
— Norbert Just, Real, FM-Service-Technikkonzeption
Grupa Metro Group, właściciel sieci Real, chciała zaoferować klientom spektakularne warunki do robienia zakupów. W realizacji tych zamiarów dużą rolę miało odegrać światło, tworząc przyjazną atmosferę wewnątrz sklepów. Firma Philips została zaangażowana do poprawienia oświetlenia supermarketów w działach owoców i warzyw i sąsiadujących ladach z kwiatami.
Wybrano rozwiązanie StyliD Rose, zaprojektowane z myślą o oświetleniu świeżej żywności. Punkty oświetleniowe LED poprawiają wygląd produktów spożywczych. Oświetlenie wypróbowywane w supermarkecie Real w Essen zostało przyjęte entuzjastycznie. Światło o specjalnie dobranym spektrum podkreślało kolory jabłek, papryki i innych świeżych owoców i warzyw, nadając im smakowity wygląd.
Po pomyślnie zakończonym teście światła StyliD rose są instalowane w działach owoców, warzyw i kwiatów w wielu innych sklepach Real. W czasie, gdy powstawał ten tekst, zakończono modernizację w 57 sklepach, a 70 następnych czeka na swoją kolej. Poprawiło się oświetlenie produktów, a sklep oszczędza elektryczność dzięki energooszczędnej technologii LED.
Czas eksploatacji modułu do oświetlania świeżej żywności wynosi około 50 000 godzin. W efekcie źródła światła można wymieniać raz na 10 lat, pomimo że sklep jest otwarty sześć dni w tygodniu.