Każdego dnia jesteśmy narażeni na działanie bakterii i wirusów, a po pandemii COVID-19 jeszcze silniej odczuwamy potrzebę bezpieczeństwa. Oczekujemy godnych zaufania rozwiązań, które zapewnią właściwą ochronę przed rozprzestrzenianiem się drobnoustrojów. Dezynfekcja UV-C to jedna z najskuteczniejszych metod dezynfekcji powietrza i powierzchni, która pomaga zredukować ryzyko zakażenia. Jest to rozwiązanie, z którego warto korzystać nie tylko w dobie pandemii. Promieniowanie UV-C jest bardziej przyjazne środowisku niż inne metody dezynfekcji, a przede wszystkim pozwala nieprzerwanie dbać o bezpieczeństwo pracowników i klientów Twojej firmy. Jedną z firm, która zdecydowała się na inwestycję w rozwiązania UV-C jest TTI-EE (dystrybutor marek Milwaukee, Ryobi i AEG Powertools). Przedstawiamy rozmowę, w której Konrad Lewicki – General Manager w Techtronic Industries Eastern Europe sp. z.o.o. – przedstawia kulisy tej decyzji, a Tomasz Książek – prezes Signify Polska (dawniej Philips lighting), opowiada, dlaczego warto zainwestować w technologię UV-C.
TTI-EE Inwestuje w zdrowie i komfort pracowników za pomocą urządzeń do dezynfekcji Philips
Czy motywy TTI-EE pokrywają się z potrzebami innych klientów Signify? Na ile uniwersalna jest technologia UV-C?
Dlaczego firma TTI-EE zdecydowała się zainwestować w rozwiązania UV-C?
Konrad Lewicki: TTI-EE sukcesywnie inwestuje w nowe technologie. Naszą misją jest stały rozwój i dostarczanie produktów w najszerszym asortymencie oraz kreowanie najlepszych rozwiązań rynkowych. Wdrażając UV-C, myśleliśmy jednak przede wszystkim o pracownikach i ich bezpieczeństwie – zwłaszcza podczas pandemii, a także w okresach zwiększonej zachorowalności na grypę i różne infekcje. Liczymy, że rozwiązania UV-C zainstalowane w naszej firmie pozwolą ograniczyć rozprzestrzenianie się chorób zakaźnych w przestrzeni biurowej, co tym samym przyczyni się do poprawy komfortu pracy.
Czy motywy TTI-EE pokrywają się z potrzebami innych klientów Signify? Na ile uniwersalna jest technologia UV-C?
Tomasz Książek: Bezpieczeństwo to słowo klucz w przypadku większości realizacji z wykorzystaniem UV-C. Co ważne, klienci interesują się tą technologią nie tylko z obawy przed koronawirusem. Zdaniem wielu ekspertów w przyszłości mogą występować kolejne epidemie chorób zakaźnych. Wiele firm chce być przygotowane na ten scenariusz, aby nie dopuścić do paraliżu podobnego do tego wywołanego przez COVID-19. Tymczasem promieniowanie UV-C ma bardzo silne właściwości biobójcze. Testy laboratoryjne dowodzą, że promienniki UV-C Philips dezaktywują 99% wirusów SARS-CoV-2 znajdujących się na powierzchni już w ciągu 9 sekund, ale udowodniona skuteczność dotyczy także walki z innymi mikroorganizmami. Promieniowanie UV-C neutralizuje wirusy, bakterie, pleśnie i zarodniki oraz zapobiega ich rozmnażaniu. Warto pamiętać o szerokim portfolio urządzeń Philips UV-C. Umożliwiają one nie tylko dezynfekcję powierzchni, ale również bieżącą dezynfekcję powietrza i przedmiotów. Co więcej, są dostępne w wielu wariantach o różnych parametrach, kształtach i rozmiarach. To prawda, że dzięki pandemii COVID-19 oferta urządzeń została znacząco poszerzona i dostosowana do wykorzystywania w pomieszczeniach, gdzie przebywają ludzie i to bez jakiegokolwiek limitu czasu. Możemy się też pochwalić wieloma pozytywnymi rekomendacjami od dotychczasowych klientów. Aby nie ograniczać się wyłącznie do jednego obszaru zastosowania, wymienię dwóch z zupełnie innej branży, a więc sieć sklepów Społem i park wodny Warszawianka.
U obojga partnerów działają urządzenia UV-C do dezynfekcji powietrza do montażu sufitowego oraz oprawy do dezynfekcji powierzchni, które bardzo dobrze radzą sobie z neutralizacją patogenów w powietrzu i na powierzchniach, nie zakłócając przy tym ciągłości pracy. Sami także korzystamy z urządzeń UV-C w biurze w Warszawie i zakładach produkcyjnych w Pile i Kętrzynie, więc na własnym przykładzie mieliśmy okazję przekonać się o skuteczności tej technologii.
Czy TTI-EE widzi potencjał w wymienionych rozwiązaniach?
KL: Zdecydowanie. TTI-EE to organizacja dbająca o możliwie najwyższe standardy komfortu pracy a także nieustannie inwestująca w nowe technologie.
TK: Z naszej perspektywy współpraca z TTI-EE to z kolei dowód na to, że nasi partnerzy nie postrzegają UV-C wyłącznie jako interwencyjnego rozwiązania, tylko traktują je jako długofalowe narzędzie do dezynfekcji wirusów i innych patogenów. Bardzo cenimy też pracę z partnerami otwartymi na innowacje, ponieważ oferujemy znacznie więcej niż urządzenia do dezynfekcji UV-C.
W odpowiedzi na rozwój chronobiologii wprowadziliśmy do portfolio oświetlenie Nature Connect, które jest w stanie imitować naturalny rytm słońca w przestrzeni biurowej. Robimy też co w naszej mocy, aby działać w sposób neutralny dla środowiska–drukując oprawy w technologii 3D z wykorzystaniem 90% materiałów z recyklingu.
Co warto wiedzieć o współpracy między TTI-EE i Signify?
Firma TTI-EE zainwestowała w 24 przenośne urządzenia Philips UV-C, dzięki którym może przeprowadzać dezynfekcję otoczenia wszędzie tam, gdzie jest ono akurat konieczne. Ponadto w biurach, salach konferencyjnych, kuchni i na recepcji zainstalowane zostały urządzenia Philips UV-C Upper-air do dezynfekcji powietrza. Wszystko to razem zapewnia skuteczną dezynfekcję na powierzchni około 730 m2”. TTI-EE zdecydowała się na urządzenia marki Philips, ponieważ za firmą Signify stoi jakość i lata doświadczenia. Pandemia koronawirusa to jedno z wielu wyzwań, przed jakimi w ostatnim czasie stanął biznes. Oprócz tego konieczne jest sprostanie celom środowiskowym takim jak ograniczenie emisji CO2, w czym również mogą pomagać energooszczędne rozwiązania oświetleniowe wraz z systemy zarządza
Napisz do naszego eksperta
Bartosz Duszczyk
Key Account Manager w Signify Poland sp. z o. o.