Projektowanie oświetlenia
sklepu odzieżowego

Projektowanie oświetlenia do sklepu odzieżowego

 

O czym trzeba pamiętać, projektując oświetlenie sklepu odzieżowego?

Odpowiednio dobrane światło w sklepie odzieżowym przekłada sie na większe zainteresowanie klientów produktami i wyższą sprzedaż. To czynnik, który wpływa na samopoczucie klientów, znacznie poprawia ekspozycję towaru i sprawia, że w oczach kupujących wydaje się on jeszcze bardziej atrakcyjny. Dobrze przemyślany projekt oświetlenia to pewność, że Twój klient wkrótce ponownie odwiedzi Twój sklep.

 

Światło stymuluje naszą percepcją i przykuwa uwagę. W badania Philips Lighting, zrealizowanego wśród konsumentów jednej z niemieckich sieci sklepów spożywczych, wynikało, że nawet o 15 proc. zwiększył się ruch klientów w badanej strefie promocyjnej, po zastąpieniu tradycyjnego oświetlenia na barwną kompozycje świetlną. Tymczasem sprzedaż urosła aż o 6 proc. To badanie pokazuje, że światło może przynieśc Twojej firmie konkretne korzyści finansowe.

Barwa światła ma znaczenie


Kolor to istotny czynik zakupowy. To od niego często zależy, czy klient sięgnie po daną zrecz czy nie. Niewłaściwie dobrane oświetlenie może skutecznie zniekształcać fakturę i kolorystykę produktów. Z drugiej strony nawet jeśli konsument zdecyduje się na zakup danego towaru, nieprawdziwie oddana barwa w sklepie może sprawić, że wkrótce zwróci towar po zobaczeniu go w domu i straci zaufanie do marki. Można tego uniknąć. Należy zadbać o to, aby oświetlenie sklepu w rzeczywisty sposób oddawało kolory znajdujących się w nim produktów. Najlepszy efekt pozwala osiągnąć oświetlenie o temperaturze barwowej, odpowiadającej światłu dziennemu. Kolejna rada dotyczy niemieszania barw światła. Taki efekt może wprowadzic chaos i zniechęcić do sięgnięcia po produkt, a także wpływać negatywnie na komfort pracy personelu.

 

Odpowiednio rozmieszczone oświetlenie

 

Jedym z celów właścicieli sklepów odzieżowych, którzy inwestują w oświetlenie, jest chęć osiągnięcia efektu intymnej i nastrojowej atmosfery, poprzez umiarkowane natężenie światła. Jednak badania dowodzą, że zbyt ciemne pomieszczenie powoduje, że klienci nieadekwatnie oceniają poszczególne produkty i mogą przez to dokonać niesatysfakconującego wyboru. Aby osiągnąć ten sam efekt, ale bez utraty na jakości światła, zdecydowanie lepiej jest postawić na stonowane barwy mebli lub ciemne ściany. Wykorzystanie w tym celu światła wymagałoby zmiany ustawienia opraw kierunkowych po każdej modyfikacji wystroju. Oferowane przez nas oświetlenie LED pozwala w odpowiedni sposób doświetlić każdy fragment sklepu i w atrakcyjnie wyeksponować asortyment. Równomiernie rozmieszczone światło to także gwarancja, że niezależnie od ustawienia mebli prezentowany na nich towar zawsze będzie wyglądał dobrze.
 

Mocniejsze oświetlenie witryny

 

Witryna to jeden z najważniejszych elementów wystroju sklepu. To od niej bardzo często zależy, czy przekroczymy próg sklepu czy przejdziemy obok obojętnie. Kluczowym czynnikiem wpływających na wygląd witryny jest jej oświetlenie. Jest ona swego rodzaju wizytówką marki i buduje pierwsze wrażenie.  Tutaj doskonale sprawdzi się mocniejsze światło.

Wsparcie specjalisty


W przypadku planowania oświetlenia powierzchni sklepowej, firmy mogą liczyć na profesjonalne wsparcie projektantów Philips Lighting. Pomogą oni dobrać rozwiązania oświetleniowe i rozmieścić je w taki sposób, aby zapewniały idealną ekspozycję asortymentu, zachęcając do zakupów. Sprawdź nasze realizacje.


Chcesz dowiedzieć się więcej?
 

Napisz do naszego eksperta


Ewa Zwardoń
Ekspert ds. profesjonalnych rozwiązań oświetleniowych

 

Skontaktuj się

Skontaktuj się z nami


Zapraszamy do kontaktu poprzez formularz oraz do zapisania się na nasz Newsletter.

 

Wypełnij formularz       Zapisz się do Newslettera